De wereld om ons heen verandert in razend snel tempo en Maripaan verandert en groeit mee!
Ons hogere doel en onze waarden blijven:
Wij willen altijd de verwachtingen overtreffen, van onze medewerkers, klanten, gasten, partners etc.
Samen met onze waarden (Doelgericht, Ontwikkelen, Oprecht & Plezier) en kernkwaliteit (SAMEN) vormt dit onze cultuur, ons Maripaan DNA.
Met de groei in onze core business, de Jumbo winkels, én andere activiteiten, zoals Graansilo horeca, Graansilobier, Maripaan bedrijfsservice en vastgoed, is het nu tijd voor een nieuw groot gewaagd doel waar iedereen binnen Maripaan zijn bijdrage aan kan leveren. Een doel waar iedereen voor gaat!
En wij vragen jouw hulp om dit nieuwe groot gewaagd doel voor heel Maripaan te bepalen.
Welk doel past bij onze hele organisatie, waarvan je hart sneller gaat kloppen en maakt dat jij er alles voor wilt doen om het samen te behalen?
24 juni gaan we hiermee aan de slag BHAG voor de Maripaan groep.
Ter voorbereiding vragen we je om onderstaande filmpjes te bekijken en alle vragen te beantwoorden.
Als je alle vragen hebt beantwoord, ga dan aan de slag met de eerste contouren van een BHAG.
Wat zou een BHAG voor Maripaan als geheel kunnen zijn?
Neem al je antwoorden en je mogelijke BHAG’s mee naar de bijeenkomst.
In een interactieve setting gaan we samen aan de slag!
Formulier voor 24 juni
Print bovenstaand formulier uit en beantwoord de volgende vragen. Neem dit formulier in vijfvoud mee naar de bijeenkomst!
Wat is een BHAG?
Beantwoord naar aanleiding van BHAG volgende vragen:
1. Waar is Maripaan ‘deeply passionate’ in/ over?
2. Wat doet Maripaan beter dan welk ander bedrijf dan ook?/ Wat zou voor Maripaan Next level zijn?
3. Wat drijft onze klanten? Wat voedt je economische motor?
Kenmerken waar het doel aan moet voldoen zijn:
•Het doel heeft ambitie, het daagt uit, het laat teams nieuwe horizonnen zien!
•Het is een doel waar je samen aan moet werken en dat niet met gewone middelen is te bereiken daagt teams uit innovatief te zijn. Ze durven te experimenteren en buiten de box te denken.
•Een lange termijn doelstelling
•Duidelijk omschreven en onmiddellijk herkenbaar
•Meetbaar en met een duidelijk eindpunt zodat iedereen weet wanneer het doel bereikt is
•Creëert een gevoel dat we allemaal samen voor het zelfde gaan.
•Is inspirerend en spreekt tot de verbeelding.
•Is een doel met focus
•Logisch verbonden met wat we als Maripaan totaal doen en richt zich op waar wij met elkaar het beste in zijn.
Voorbeelden BHAG's
In 2015 hebben we 15 supermarkten – Maripaan Groep BV
Samen maken we chocolade 100% slaafvrij – Tony Chocolonely
Een computer op ieder bureau in ieder huis – Microsoft
We zetten dit decennium een man op de maan en zullen hem veilig terug te brengen – John F. Kennedy.
We verpletteren Adidas – Nike.
In 2020 zullen er met Volvo’s geen verkeersdoden meer vallen – Volvo. Volvo “
Bloed kanker genezen door middel van merg donatie door te zorgen voor een match voor elke patiënt in nood, wanneer ze die ook maar nodig hebben – Gift of Life Marrow
Wat zijn trends?
Bekijk onderstaande 3 films en laat je meenemen naar trends en ontwikkelingen vanuit verschillende perspectieven. Het kan zijn dat je het er mee eens of oneens bent. Noteer welke ontwikkelingen volgens jou impactvol zijn voor Maripaan.
Adjied Bakas over Na corona
5 grote trends in retail
Leven in 2030
Welke kansen komen er?
Wat zijn mogelijkheden in het veranderende landschap voor een formule als Maripaan?
Neem ongeveer de tijdspanne aan van 10 – 15 jaar…
Wat is volgens jou: Big Hairy Audacious goal
Wat is volgens jou Big Hairy Audacious Goal(s) van de Maripaan Groep?
Waar willen wij met z’n allen (alle entiteiten van de Maripaan Groep) echt voor gaan?
Neem je antwoorden mee in vijfvoud zodat we samen aan de slag kunnen op 22 april.
Inloggen
Voor toegang tot deze cursus is inloggen vereist. Voer hieronder je gegevens in!